Tag pejalan kaki & touch card


posted by Unknown

4 comments

Hello peeps...

Hari ini saya balik dari keje agak lewat.. pukul 8.30 malam baru saya keluar opis sebab menyiapkan kerjaII yang ada memandangkan esok jumaat takut tak sempat nak siapkan pula esoknya.

Sepanjang perjalanan pulang saya hanya mendengar radio hotfm melalui telefon buruk saya dengan fikiran yang agak kosong. Apa yang penting mahu selamat sampai dirumah.

Sampai je di lrt sentul timur saya terus ambil cab untuk pulang ke rumah. Sesampai je depan pintu guard saya terus membuka handbag dan mengambil tag untuk membuka pintu pejalan kaki kat guard. Nak harapkan guard kat situ tolong bukakkan pintu memang mereka tak kan bukakkan la.

Mungkinkah faktor keletihan atau blur atau fikiran yang terlalu kosong tanpa saya sedar saya telah amik touch card opis untuk disentuh di reader pejalan kaki. Tetiba lampu merah menyala menandakan kad gagal dibaca. Memang kompom la gagal dibaca habis touch card opis yang digunakan bukan tag untuk pejalan kaki.

Adoii..doi..doii..perbezaan pada touch card dan tag pejalan kaki sangat la berbeza. Ntah kenapa boleh jugak salah amik.heheee

Nak lihat perbezaan yang ketara antara 2 benda ini..lihat dibawah yea...





Malangnya masih boleh salah guna kad..memalukan diri sendiri sahaja.huhuu

4 comments

Leave a Reply