Tidak mahu berprangsangka buruk


posted by Unknown

2 comments

Selamat Malam Semua....

Memalam buta macam ini baru terasa nak update blog pulak..hehehee

Saya ada story mory yang nak diceritakan pada 8 Mac 2013 lalu, jatuh pada hari jumaat bersempena Hari Wanita Sedunia.

Seperti hariII biasa saya pergi kerja saya akan menaiki star dari stesen sentul timur turun ke stesen masjid jamek. Apabila sampai di stesen masjid jamek saya akan tukar putra dan ambil aliran kelana jaya untuk turun di kl sentral kerana pejabat saya di Plaza sentral.

Tapi, story morynya di stesen masjid jamek. Ketika saya sedang beratur menunggu tren tiba. TibaII ada seorang hamba Allah ini berjalan dihadapan saya dengan lenguknya yang begitu lentik sekali...Dengan berpakaian fesyen yang terkini berbaju peplum berkain duyung labuh berserta tudung dikepala. Tengok dari belakang memang nampak sangat cantik bodynya kurus dan tinggi persis model. 

Akan tetapi bentuk mukanya nampak semacam sahaja. Lalu saya alihkan pandangan saya untuk tidak memikirkan yang bukanII. Ketika tren sampai saya pun terus masuk di ikuti hamba Allah tersebut dan dia berdiri bersebelahan dengan saya. Semua orang memerhatinya termasukla saya sendiri sebab saya rasakan ada sesuatu yang lain pada dirinya tapi tidak tau apa..


Ketika sampai di stesen pasar seni, handfonnya berbunyi lalu dia pick up the fon & berkata 'hello'...tetapi suaranya garau semacam. Saya masih tak mahu pikir bukanII dan hanya memikirkan mungkin dia mengalami sakit tekak sahaja. 

Dan hamba Allah tersebut masih on call dan chit chat di telefon, suraunya betulII garau semacam...namun saya masih tidak mahu berprangsangka buruk yang dia mempunyai HALKUM....Ohh!!!Tidakk!!

Mungkin juga dia nak turut serta dalam sambut hari wanita sedunia...hmmm

nota : Lelaki Menyerupai Perempuan dan Perempuan Menyerupai Lelaki dimaksudkan lelaki menyerupai perempuan atau sebaliknya ialah dalam bentuk pakaian, tingkah laku dan lainII hinggalah melakukan pembedahan untuk menukar sifat agar bertukar daripada bentuk kejadian asal atau menukar dan membuang manaII anggota agar ia bertukar menjadi perempuan dari jenis asalnya iaitu lelaki atau sebaliknya.




2 comments

Leave a Reply